Regulamin sklepu internetowego

 

  1. Postanowienia wstępne

 

wersja dla spółek z o.o.,spółek jawnych, komandytowo-akcyjnych i akcyjnych

  1. Sklep internetowy Rodzinka (nazwa sklepu), dostępny pod adresem internetowym https://rodzinka-catering.pl/, prowadzony jest przez ………………………….. (nazwa przedsiębiorcy) z siedzibą w …………………………. wpisanego do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w/dla ………………………., ………… Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS ………………………….., o kapitale zakładowym ………………………., NIP …………………….., REGON ……………………..

 

wersja dla spółek cywilnych i jednoosobowych działalności gospodarczych

 

  1. Sklep internetowy ……………………….. (nazwa sklepu), dostępny pod adresem internetowym ………………………………, prowadzony jest przez………….. (imię i nazwisko) prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą …………………., wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP ………….., REGON …………………

 

wersja dla dokonujących sprzedaży na rzecz konsumentów i przedsiębiorców

 

  1. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.

 

wersja dla dokonujących sprzedaży na rzecz konsumentów

 

  1. Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.

 

wersja dla dokonujących sprzedaży na rzecz przedsiębiorców

 

C 2. Niniejszy regulamin skierowany jest do Przedsiębiorców i określa zasady i tryb zawierania z Przedsiębiorcą Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu.

 

  1. Definicje

Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

 

wersja dla spółek z o.o. i spółek akcyjnych

  1. Sprzedawca – ………………………….. (nazwa przedsiębiorcy) z siedzibą w ………………………….. przy ul. ………………………., kod pocztowy ……………, wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla/w………………………., ………… Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS ………………………….., o kapitale zakładowym ………………………., NIP ……………………., REGON …………………….

 

wersja dla spółek jawnych, komandytowo-akcyjnych i akcyjnych

 

2 . Sprzedawca – ………………………….. (nazwa przedsiębiorcy) z siedzibą w ………………………….. przy ul. ………………………., kod pocztowy ……………, NIP ……………………., REGON …………………….

wersja dla spółek cywilnych i jednoosobowych działalności gospodarczych

 

  1. Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą …………………., wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP ………….., REGON ………………….
  2. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
  3. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
  4. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym …………………..
  5. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  6. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
  7. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
  8. Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
  9. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
  10. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  11. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
  12. Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  13. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.

 

  1. Kontakt ze Sklepem

 

  1. Adres Sprzedawcy: …………..
  2. Adres e-mail Sprzedawcy: ………………..
  3. Numer telefonu Sprzedawcy: ………………
  4. Numer fax Sprzedawcy …………………….
  5. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy …………………………….
  6. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
  7. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach………….

 

  1. Wymagania techniczne

 

Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:

  1. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu …………………………….,
  2. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
  3. włączona obsługa plików cookies,,
  4. zainstalowany program FlashPlayer.

 

  1. Informacje ogólne

 

  1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
  2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.

 

wersja dla sklepów prowadzących sprzedaż w złotówkach

 

  1. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).

 

wersja dla sklepów prowadzących sprzedaż w innej walucie

 

Ceny podane w Sklepie są podane w …………………….. i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).

 

  1. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
  2. W przypadku Umowy obejmującej prenumeratę lub świadczenie usług na czas nieoznaczony końcową (ostateczną) ceną jest łączna cena obejmująca wszystkie płatności za okres rozliczeniowy.
  3. Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.

 

  1. Zakładanie Konta w Sklepie

 

  1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych …………………………………………………………
  2. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
  3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
  4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.

 

  1. Zasady składania Zamówienia

 

W celu złożenia Zamówienia należy:

  1. zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
  2. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
  3. zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
  4. jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
  5. kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”/kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail,
  6. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.

 

  1. Oferowane metody dostawy oraz płatności

 

  1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
  2. Przesyłka pocztowa, przesyłka pocztowa pobraniowa,
  3. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa,
  4. Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ……………….
  5. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
  6. Płatność przy odbiorze
  7. Płatność za pobraniem
  8. Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
  9. Płatności elektroniczne
  10. Płatność kartą płatniczą.
  11. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu.

 

  1.  Wykonanie umowy sprzedaży

 

  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  3. W przypadku wyboru przez Klienta:
  4. płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie …. dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
  5. płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
  6. płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki, Klient obowiązany jest dokonać płatności przy odbiorze przesyłki w terminie …. dni od dnia otrzymania informacji o gotowości przesyłki do odbioru.
  7. Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
  8. A W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.

B W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość żądania dostarczenia Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.

  1. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
  2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
  3. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży,
  4. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.

 

wersja dla sklepów dostarczających zamówienia w całości

po wykonaniu wszystkich części zamówienia

 

  1. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin.

 

wersja dla sklepów dostarczających zamówienia w całości

po wykonaniu wszystkich części zamówienia

 

  1. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, Klient ma możliwość odbierania Produktów częściami (stosownie do ich gotowości do odbioru) lub też odbioru wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
  2. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
  3. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
  4. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.

 

wersja dla sklepów prowadzących sprzedaż na terenie Polski

 

  1. Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.

 

wersja dla sklepów prowadzących sprzedaż na terenie innym niż Polska

 

  1. Dostawa Produktu odbywa się na terenie …………………. (Unii Europejskiej, Europy, etc)
  2. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
  3. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.

 

  1. Prawo odstąpienia od umowy

 

  1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
  3. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
  4. W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony (prenumerata), termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
  5. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.

 

wersja dla sklepów, w których kupujący może przesłać

oświadczenie o odstąpieniu od umowy w dowolny sposób

 

  1. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, faxem bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.

 

wersja dla sklepów, w których kupujący może przesłać

oświadczenie o odstąpieniu od umowy za pośrednictwem poczty

 

  1. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty poprzez przesłanie oświadczenia na adres Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
  2. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  3. Skutki odstąpienia od Umowy:
  4. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
  5. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
  6. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
  7. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
  9. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
  10. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  11. W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
  12. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
  13. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
  14. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
  15. w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
  16. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
  17. w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
  18. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
  19. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli,
  20. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
  21. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
  22. o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy,

 

  1. Reklamacja i gwarancja

 

wersja dla sklepów, sprzedających nowe produkty

 

  1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.

 

wersja dla sklepów, sprzedających produkty używane

 

  1. Umową Sprzedaży objęte są używane Produkty. Na stronach Sklepu szczegółowo opisany jest stan każdego Produktu.

 

wersja dla sklepów, sprzedających produkty używane i nowe

 

  1. Umową Sprzedaży objęte są Produkty nowe i używane. Na stronach Sklepu szczegółowo opisany jest stan każdego używanego Produktu.
  2. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.

wersja dla przedsiębiorców, którzy będą ponosić odpowiedzialność za wady produktu

 

  1. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.

 

wersja dla przedsiębiorców, którzy nie będą ponosić odpowiedzialności za wady produktu

 

  1. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.

 

wersja dla sklepów, w których kupujący może złożyć reklamację

pisemnie lub na adres mailowy przedsiębiorcy

 

  1. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.

 

wersja dla sklepów, w których formularz pozwalający na złożenie reklamacji

będzie dostępny na stronie internetowej

 

  1. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy lub przy wykorzystaniu elektronicznego formularza reklamacyjnego, udostępnionego przez Sprzedawcę na jednej z podstron Sklepu.
  2. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.

 

wersja dla sklepów prowadzących sprzedaż dla konsumentów i dla tych, którzy chcą, by brak odpowiedzi na reklamację złożoną przez przez kupującego był automatycznym jej przyjęciem

 

  1. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.

 

wersja dla sklepów prowadzących sprzedaż dla przedsiębiorców i którzy chcą, by brak odpowiedzi na reklamację złożoną przez przez kupującego był automatycznym jej przyjęciem

 

  1. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeli Klientem jest Konsument – nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli Klientem jest Konsument, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego terminie 14 dni, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione

 

wersja dla sklepów, w których w razie złożenia reklamacji

towar należy odesłać na adres sklepu

 

  1. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.

 

wersja dla sklepów, w których w razie złożenia reklamacji

towar należy odesłać na inny adres

 

  1. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres ……………………………………..

 

wersja dla sklepów, w których do produktu nie będzie dołączana karta gwarancyjna

 

  1. W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie.

 

wersja dla sklepów, w których do produktu będzie dołączana karta gwarancyjna

 

  1. W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie. Sprzedawca dołączy też kartę gwarancyjną do sprzedanego Produktu.

 

  1. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

 

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
  3. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
  4. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
  5. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

 

  1.  Dane osobowe w Sklepie internetowym

 

  1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
  3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
  4. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
  5. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
  6. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.

 

  1. Postanowienia końcowe

 

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
  4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Регламент інтернет-магазину

І. Вступні положення

Інтернет-магазин Rodzinka (назва магазину), доступний за адресою в Інтернеті https://rodzinka-catering.pl, керує ………… .. (назва та прізвище) оператора господарської діяльності під назвою ........................, внесеного до ЦРБ та відомостей про господарську діяльність (CEIDG) зберігається міністром, відповідальним за економіку, NIP ............ .., REGON ...................... .....

Ці положення адресовані Споживачам і визначають правила та порядок укладання Договору дистанційного продажу зі Споживачем через Магазин.

Споживач - фізична особа, яка укладає з Продавцем у рамках Магазину договір, предмет якого безпосередньо не пов'язаний з його господарською або професійною діяльністю.

ІІ. Definicje

 Продавець - фізична особа, яка здійснює підприємницьку діяльність під ім'ям ....................., внесена до Центрального реєстру відомостей про господарську діяльність (ЦРВД), який ведеться міністрством економіки, NIP ............ .., REGON ........... ………….

  1. Клієнт – будь-яка особа, яка здійснює покупки через Магазин.
  2. Підприємець - фізична особа, юридична особа та організаційна одиниця, яка не є юридичною особою, окремим законом якої надано правоздатність, яка здійснює від свого імені господарську діяльність з використанням Магазину. Магазин - інтернет-магазин, який веде Продавець за адресою в Інтернеті https://rodzinka-catering.pl.
  3. Дистанційний договір - договір, укладений з Клієнтом в рамках організованої системи укладання дистанційних договорів (у складі Магазину), без одночасної фізичної присутності сторін, з використанням виключно одного або кількох засобів дистанційного зв'язку до та в тому числі укладення договору.
  4. Регламент - це Регламент магазину.
  5. Замовлення - волевиявлення Клієнта, подане через Форму замовлення і спрямоване безпосередньо на укладення Договору купівлі-продажу Продукту або Продуктів з Продавцем.
  6. Обліковий запис - обліковий запис клієнта в Магазині, містить дані, надані клієнтом, і інформацію про замовлення, розміщені ним в магазині.
  7. Реєстраційна форма - доступна в Магазині форма, яка дозволяє створити обліковий запис.
  8. Форма замовлення - інтерактивна форма, доступна в Магазині, яка дозволяє оформити Замовлення, зокрема шляхом додавання Товарів у Кошик та визначення умов Договору купівлі-продажу, включаючи спосіб доставки та оплати.
  9. Кошик - елемент програмного забезпечення Магазину, в якому видно вибрані для покупки Товари, а також можна визначити та змінити дані Замовлення, зокрема кількість товарів.
  10. Товар - рухомий предмет/послуга, наявна в Магазині, яка є предметом Договору купівлі-продажу між Клієнтом
  11. Договір купівлі-продажу - договір купівлі-продажу Товару, укладений або укладений між Покупцем і Продавцем через Інтернет-магазин. Договір купівлі-продажу також означає - відповідно до особливостей Продукту - договір про надання послуг і договір на конкретну роботу.

ІІІ. Контакти магазину

  1. Адреса продавця: ………… ..
  2. Електронна адреса продавця: ……………… ..
  3. Телефон продавця: ………………
  4. Номер факсу продавця …………………….
  5. Номер банківського рахунку продавця …………………………….
  6. Клієнт може зв'язуватися з Продавцем за адресами та номерами телефонів, зазначеними в цьому пункті.
  7. Клієнт може зв'язатися з Продавцем по телефону в години ………….

 IV. Технічні вимоги

Для використання Магазину, в тому числі для перегляду асортименту Магазину та розміщення замовлень на Товари, необхідно: термінальний пристрій з доступом до Інтернету та веб-браузер, активний обліковий запис електронної пошти (e-mail), увімкнено файли cookie, Встановлено FlashPlayer.

 V. Загальна інформація

  1. Продавець у повному обсязі, дозволеному законодавством, не несе відповідальності за будь-які збої, у тому числі перебої в роботі Магазину, спричинені обставинами непереборної сили, протиправними діями третіх осіб або несумісністю Інтернет-магазину з технічною інфраструктурою Клієнта.
  2. Для перегляду асортименту Магазину не потрібно створювати обліковий запис. Розміщення Клієнтом замовлень Товарів в асортименті Магазину можливе або після створення Облікового запису відповідно до положень § 6 Правил, або шляхом надання необхідних особистих та адресних даних, що дозволяє виконати Замовлення без створення Облікового запису.
  3. Ціни, наведені в Магазині, вказані в польських злотих і є цінами брутто.
  4. Кінцева (остаточна) сума, яку сплачує Клієнт, складається з ціни Товару та вартості доставки (включаючи витрати на транспорт, доставку та поштові послуги), про що Клієнт повідомляється на сайті Магазину під час оформлення Замовлення. , у тому числі під час вираження бажання взяти на себе зобов’язання за Договором купівлі-продажу.
  5. У разі укладення Договору, що передбачає підписку або надання послуг на невизначений термін, остаточна (остаточна) ціна - це загальна ціна з урахуванням усіх платежів за розрахунковий період.
  6. Якщо характер предмета Договору не дозволяє, за розумною оцінкою, заздалегідь розрахувати остаточну (кінцеву) ціну, інформація про спосіб розрахунку ціни, а також плата за транспортування, доставку, поштові послуги та інші витрати будуть вказані в Магазині в описі продукту.

VI. Створення облікового запису в магазині

Щоб створити обліковий запис у Магазині, ви повинні заповнити реєстраційну форму. Необхідно надати наступні дані: e-mail, призвище, ім’я, телефон

Створення облікового запису в магазині безкоштовне.

Вхід в Обліковий запис здійснюється шляхом введення логіна та пароля, встановлених у Реєстраційній формі.

Клієнт може в будь-який час, без пояснення причини та без стягнення будь-яких комісій, видалити Обліковий запис, надіславши відповідний запит Продавцю, зокрема, електронною поштою або письмово за адресами, зазначеними в § 3.7

VII. Правила оформлення замовлення

Щоб оформити замовлення:

  1. авторизуватися в магазині (необов’язково);
  2. виберіть Товар, який є предметом замовлення, а потім натисніть кнопку «Додати в кошик» (або еквівалент);
  3. увійти або скористатися опцією оформлення замовлення без реєстрації;
  4. якщо обрано варіант оформлення Замовлення без реєстрації - заповніть Форму замовлення, вказавши дані одержувача Замовлення та адресу, за якою має бути доставлений Товар, виберіть тип відправлення (спосіб доставки Товару ), введіть дані рахунку-фактури, якщо вони відрізняються від даних одержувача,
  5. натисніть кнопку «Замовити та оплатити» / натисніть кнопку «Замовити та оплатити» та підтвердьте замовлення, перейшовши за посиланням, надісланим в електронному листі,
  6. виберіть один із доступних способів оплати та, залежно від способу оплати, сплатіть замовлення протягом зазначеного періоду відповідно до § 8 пункту 3.

VIII. Запропоновані способи доставки та оплати

  • Клієнт може використовувати такі способи доставки або отримання замовленого Товару:
  • Кур'єрська служба, наложений платіж кур'єру,
  • Можливий особистий відбір за адресою: ul. Lipowa 40, Rudno, 44-160

Клієнт може скористатися такими способами оплати:

  • Накладений платіж
  • Оплата безготівковим розрахунком на розрахунковий рахунок Продавця
  • Оплата кредитною карткою.

Детальну інформацію про способи доставки та прийнятні способи оплати можна знайти на сайті Магазину.

 ІХ. Оформлення договору купівлі-продажу

  1. Укладення Договору купівлі-продажу між Клієнтом і Продавцем відбувається після оформлення Клієнтом Замовлення за допомогою Форми замовлення в Інтернет-магазині відповідно до § 7 Правил.
  2. Після оформлення Замовлення Продавець негайно підтверджує його отримання і одночасно приймає Замовлення до виконання. Підтвердження отримання Замовлення та його прийняття до виконання відбувається шляхом відправлення Клієнту відповідного електронного листа на адресу електронної пошти Клієнта, вказану під час оформлення Замовлення, яке містить як мінімум заяву Продавця про отримання Замовлення та його прийняття на виконання та підтвердження укладення Договору купівлі-продажу. Після отримання Клієнтом зазначеного вище електронного листа між Клієнтом і Продавцем укладається Договір купівлі-продажу.

Якщо клієнт вибирає:

  1. оплата банківським переказом, електронним платежем або оплатою кредитною карткою, Клієнт зобов'язаний здійснити платіж протягом 1 календарного дня з моменту укладення Договору купівлі-продажу - в іншому випадку замовлення буде анульовано.
  2. оплата при доставці, Клієнт зобов'язаний здійснити оплату при доставці.
  3. оплата готівкою при особистому отриманні посилки, Замовник зобов'язаний здійснити оплату при отриманні посилки протягом 1 дня з дати отримання інформації про готовність відправлення до вивезення.
  4. Якщо Клієнт вибрав спосіб доставки, відмінний від особистого забору, Товар буде відправлений Продавцем у терміни, зазначені в його описі (з урахуванням пункту 5 цього пункту), способом, обраним Клієнтом при оформленні Замовлення.
  5. A у разі замовлення Продуктів з різними термінами доставки датою доставки є найдовший вказаний термін.
  6. B у разі замовлення Продуктів з різними термінами доставки Клієнт має можливість вимагати доставку Продуктів частинами або доставку всіх Продуктів після завершення всього замовлення.

Початок терміну доставки Товару Замовнику відраховується наступним чином:

  1. У разі обрання Клієнтом способу оплати банківським переказом, електронним платежем або платіжною карткою - з дати зарахування коштів на банківський рахунок Продавця.
  2. При виборі Клієнтом способу оплати при доставці - з дати укладення Договору купівлі-продажу,
  3. Якщо Клієнт вирішить забрати Продукт особисто, Продукт буде готовий для отримання Клієнтом протягом часу, зазначеного в описі Продукту. Про готовність Товару до отримання Клієнт буде додатково проінформований Продавцем шляхом відправлення відповідного електронного листа на адресу електронної пошти Клієнта, вказану при оформленні Замовлення.
  4.  У разі замовлення Товарів з різним терміном готовності до отримання, Клієнт має можливість забрати Товар частинами (в залежності від готовності до отримання) або отримати весь Товар після виконання всього замовлення.

 

ІХ.  Доставка товару здійснюється тільки по Польщі.

 Особисте отримання Товару Клієнтом здійснюється безкоштовно.

Х. Право відмови від договору

  1. Споживач може відмовитися від Договору купівлі-продажу протягом 14 днів без пояснення причини.
  2. Перебіг строку, зазначеного в розд. 1 починається з доставки Продукту Споживачу або особі, яка не є призначеним ним перевізником.
  3. У разі Угоди, яка включає багато Продуктів, які постачаються окремо, партіями або частинами, дата, зазначена в п. 1 починається з поставки останнього товару, партії або частини.
  4. У випадку Договору, який полягає в регулярній доставці Продуктів протягом певного періоду (підписка), дата, зазначена в п. 1 починає відлік від одержання першої речі.
  5. Споживач може відмовитися від Договору шляхом подання Продавцю заяви про відмову від Договору. Для дотримання терміну відмови від Договору, Споживачу достатньо надіслати заяву до закінчення цього терміну.
  6.  Заява може бути надіслана звичайною поштою, факсом або електронною поштою, надіславши заяву на електронну адресу Продавця або надіславши заяву на веб-сайті Продавця - контактні дані Продавця вказані в § 3. Заява також може подавати за формою, зразок якої є додатком 1 до цього Регламенту та додатком до Закону України «Про права споживачів» від 30 травня 2014 року, але не є обов’язковим.
  7.  Якщо Споживач надсилає заяву електронною поштою, Продавець негайно надсилає Споживачеві на надану Споживачем адресу електронної пошти підтвердження про отримання заяви про відмову від Договору.

ХІ. Наслідки виходу з Договору:

  1. У разі відмови від дистанційної Угоди, Угода вважається недійсною.
  2. У разі відмови від Договору Продавець негайно повертає Споживачеві, не пізніше ніж протягом 14 днів з моменту отримання заяви Споживача про відмову від Договору, всі здійснені ним платежі, включаючи витрати на доставку. товари, за винятком додаткових витрат, пов’язаних зі способом доставки, обраним Споживачем, крім найдешевшого стандартного способу доставки, запропонованого Продавцем.
  3. Відшкодування буде здійснено Продавцем за допомогою тих самих методів оплати, які були використані Споживачем у початковій транзакції, якщо Споживач прямо не погодився на інше рішення, яке не призведе до будь-яких витрат для нього.Продавець може утримувати відшкодування, доки Продукт не буде отримано назад або доки йому не буде надано доказ його повернення, залежно від того, що відбудеться раніше.
  4. Споживач повинен повернути Товар на адресу Продавця, вказану в цих Правилах, негайно, не пізніше 14 днів з дня, коли він повідомив Продавця про відмову від Договору. Кінцевий термін буде дотримано, якщо Споживач надішле Товар до закінчення 14-денного періоду.
  5. Споживач несе прямі витрати, пов’язані з поверненням Товару, включаючи витрати на повернення Продукту, якщо через його характер Продукт не може бути повернутий звичайною поштою.
  6. Споживач несе відповідальність лише за зменшення вартості Продукту внаслідок використання його іншим способом, ніж це було необхідно для встановлення природи, характеристик і функціонування Продукту.
  7. Якщо через характер Продукту його неможливо повернути звичайною поштою, інформація про це, а також про витрати на повернення Продукту буде включена в опис Товару в Магазині.
  8. Право на відмову від дистанційного договору Споживач не має щодо Договору:
  • в якому предметом послуги є нерозбірний виріб, виготовлений за специфікацією Споживача або призначений для задоволення його індивідуальних потреб,
  • в якому предметом послуги є товар, що доставляється в запечатаній упаковці, яку неможливо повернути після відкриття упаковки з міркувань охорони здоров’я чи гігієни, якщо упаковка була відкрита після доставки,
  • в яких предметом послуги є предмет, що швидко псується або має короткий термін придатності,
  • за надання послуг, якщо Продавець повністю надав послугу за прямою згодою Споживача, який перед початком надання послуги був поінформований про те, що після виконання Продавцем послуги він втрачає право відмовитися від Договору. ,
  • у яких ціна або винагорода залежать від коливань на фінансовому ринку, які Продавець не контролює і які можуть відбутися до кінцевого терміну відмови від Угоди,
  • в якому предметом послуги є речі, які після доставки за своїм характером нерозривно пов'язані з іншими речами,
  • в якому предметом послуги є алкогольні напої, ціна на які була узгоджена при укладанні договору купівлі-продажу, і доставка яких може відбутися лише через 30 днів і вартість яких залежить від коливань на ринку, на якому Продавець не має контролю,
  • в якому предметом послуги є звукові чи візуальні записи чи комп’ютерне програмне забезпечення, що доставляється в запечатаній упаковці, якщо упаковка була відкрита після доставки,
  • на доставку газет, періодичних видань або журналів, за винятком договору передплати,
  • для доставки цифрового контенту, який не записаний на номері матеріальний ресурс, якщо виконання послуги почалося за прямою згодою споживача до закінчення терміну відмови від договору та після інформування його продавцем про втрату права відмовитися від договору

ХІІ. Рекламація та гарантія

  1. Угода про продаж поширюється на нові продукти.
  2. Продавець зобов'язаний надати покупцеві товар без недоліків.
  3. У разі виявлення дефекту товару, придбаного у Продавця, Клієнт має право подати претензію на основі положень про гарантію в Цивільному кодексі.
  4. У разі виявлення дефекту товару, придбаного у Продавця, Клієнт має право подати претензію на основі положень про гарантію в Цивільному кодексі. Якщо Клієнт є підприємцем, сторони виключають відповідальність за гарантією.
  5. Продавець відповідає на рекламацію негайно, не пізніше ніж протягом 14 днів, і якщо він не зробить цього протягом цього терміну, вважається, що вимога Клієнта була визнана обґрунтованою.

ХІІІ. Позасудові способи розгляду скарг і відшкодування

Детальну інформацію про можливість Споживача використовувати позасудові способи розгляду скарг та відшкодування, а також правила доступу до цих процедур можна отримати в офісах та на веб-сайтах районних (міських) уповноважених із прав споживачів, громадських організацій, статутні завдання яких включати захист прав споживачів, воєводські інспекції інспекції Handlowa та за такими інтернет-адресами Управління конкуренції та захисту прав споживачів: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php і http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

Споживач має такі зразкові можливості використання позасудових засобів розгляду скарг і відшкодування:

  1. Споживач має право звернутися до постійно діючого мирового суду для споживачів, зазначеного у ст. 37 Закону від 15 грудня 2000 р. «Про торговельну інспекцію» (Закон. вісник 2014 р., ст. 148 із змінами), з проханням врегулювати спір, що виникає з Договору, укладеного з Продавцем.
  2. Споживач має право звернутися до обласного інспектора Торгової інспекції відповідно до ст. 36 Закону від 15 грудня 2000 р. «Про торговельну інспекцію» (Закон. вісник 2014 р., ст. 148 зі змінами), з проханням розпочати процедуру посередництва щодо мирного врегулювання спору між Споживачем і Продавцем. Споживач може отримати безоплатну допомогу у вирішенні суперечки між ним і Продавцем, також скориставшись безкоштовною допомогою повітового (міського) уповноваженого споживачів або громадської організації, до статутних завдань якої входить захист споживачів (зокрема, Федерація споживачів, Асоціація споживачів Польщі) .

 

ХIV. Персональні дані в Інтернет-магазині

  1. Адміністратором персональних даних Клієнтів, зібраних через Інтернет-магазин, є Продавець.
  2. Персональні дані Клієнтів, зібрані адміністратором через Інтернет-магазин, збираються з метою виконання Договору купівлі-продажу, а за згодою Клієнта – також у маркетингових цілях.
  3. Одержувачами персональних даних Клієнтів Інтернет-магазину можуть бути:
  4. У випадку Клієнта, який використовує Інтернет-магазин із способом доставки поштою або кур’єром, Адміністратор на запит Адміністратора надає зібрані персональні дані Клієнта обраному перевізнику чи посереднику, який здійснює доставку.
  5. У випадку Клієнта, який використовує Інтернет-магазин за допомогою методу електронних платежів або за допомогою платіжної картки, Адміністратор надає зібрані персональні дані Клієнта обраній організації, яка обслуговує вищевказані платежі в Інтернет-магазині.
  6. Клієнт має право отримати доступ до своїх даних і виправити їх.
  7. Надання персональних даних є добровільним, але ненадання персональних даних, зазначених у Регламенті, необхідних для укладення Договору купівлі-продажу, призводить до неможливості укласти цей договір.

XV. Прикінцеві положення

  1. Угоди, укладені через Інтернет-магазин, укладаються польською мовою.
  2. Продавець залишає за собою право вносити зміни до Правил з важливих причин, а саме: зміни в законодавстві, зміни в способах оплати та доставки - в тій мірі, в якій ці зміни впливають на виконання положень цих Правил. Про кожну зміну Продавець повідомляє Клієнта не менше ніж за 7 днів.
  3. У питаннях, не охоплених цими Правилами, застосовуються загальноприйнятні положення польського законодавства, зокрема: Цивільний кодекс; акт про надання електронних послуг; Закон про права споживачів, Закон про захист персональних даних.

Замовник має право використовувати позасудові засоби розгляду скарг і відшкодування.